Praktisk information til undervisere i Aalborg

Herunder finder du svar på en lang række praktiske spørgsmål ifm. din undervisning på Folkeuniversitetet i Aalborg.

Hvornår ved jeg, om mit kursus starter?
Ca. 8 dage før undervisningens start besluttes det på Folkeuniversitetet, om undervisningen starter som planlagt. Er der ikke tilmeldte nok, bliver holdet aflyst og underviseren får besked.
En evt. aflysning giver ikke ret til udbetaling af honorar / refusion.

Hører du ikke fra os, starter undervisningen som planlagt. 

Bestilling af fly / tog
Du bedes vente med bestilling af fly-/ togbillet indtil det er afklaret, om din undervisning afvikles som planlagt. Vi hjælper gerne med bestilling af billetter, men oftest er det lettest, at du selv gør det. Så får du det præcist, som du vil have det.

Undervisningslokaler & sekretariat
Folkeuniversitetet i Aalborgs undervisning foregår oftest på Aalborg Universitet (AAU), Kroghstræde 3, Aalborg Øst. 
Se
Oversigtskort - Folkeuniversitetet / AAU, Kroghstræde 3, Aalborg Øst
Du har mulighed for at downloade app'en AAU MAP, via GooglePlay eller AppStore. App'en giver det fulde overblik over Aalborg Universitets lokaliteter.

Vi har også undervisning 'ude i byen'; fx. på Kunsten Museum of Modern Art, i Nordkraft, på Kulturhuset Trekanten, på biblioteker og på Aalborg Historiske Museum. Se derfor altid ved det enkelte hold.

Folkeuniversitetet i Aalborgs sekretariat ligger også på AAU, Kroghstræde 3 (1. sal), Aalborg Øst.
Sekretariat: Mød sekretariatets medarbejdere.

Praktisk hjælp på selve dagen
Ifm. undervisning ligger der ved ankomst i undervisningslokalet et informationsark på underviserbordet med en række praktiske oplysninger.

Ved undervisning eftermiddag/aften/weekend på AAU, Kroghstræde 3, Aalborg Øst er der tilknyttet en studievagt, der altid kan kontaktes via t. 50449579.

Ved dagundervisning (hverdage) på AAU, Kroghstræde 3, Aalborg Øst, er sekretariatets medarbejdere typisk til stede i bygningen på 1. sal. Du finder os op ad trappen i midten af bygningen. Se også oplysninger på informationsark på underviserbordet.

Forplejning
Såfremt det ikke er angivet særskilt ved det enkelte hold, er forplejning ikke inkluderet.

På AAU gælder flg.:
Ved undervisning indtil kl. 16.00 (hverdage) på AAU, Kroghstræde 3, Aalborg Øst:
AAU's kantine er åben indtil kl. 14. Her bydes der bl.a. på vegetarisk buffet, kolde og varme drikke, kager, snacks mv.
F
orplejning vil ofte være inkluderet i deltagerprisen ved daghold på hverdage. Se dog altid ved det enkelte hold.

Ved undervisning efter kl. 16.00, samt i weekends, på AAU, Kroghstræde 3, Aalborg Øst:
Der er mulighed for køb af varme drikke i automat nær kantinens indgang. Betaling sker med MobilePay/Dankort.
Der er mulighed for køb af kolde drikke og snacks nær kantinens indgang. Betaling sker ved at benytte kantinens betalingsløsning Scan og betal (download App her).

Du er velkommen til selv at medbringe forplejning ved undervisning på AAU.

Ca. 10 minutters gang fra AAU, Kroghstræde 3, Aalborg Øst, finder du bl.a.:
Pizzaria, Bella Italia, Myrdalstræde 268. Har normalt åbent til kl. 20 på hverdage og kl. 21 i weekender.
BACO - Bagels & Coffee, Myrdalsstræde 268. Har normalt åbent til kl. 19 på hverdage og kl. 16 i weekender.
AAU's store kantine, Fibigerstræde 15, Aalborg Øst. Har normalt åbent til kl. 14 på hverdage.
AAU Foodhub, Thomas Manns Vej 25, Aalborg Øst. Har normalt åbent til kl. 19 på hverdage.

Se Oversigtskort - Folkeuniversitetet / AAU, Kroghstræde 3, Aalborg Øst

OBS: Ved undervisning andre steder end på AAU gælder andre regler mht. forplejning.

Parkering
Ved undervisning på AAU, Kroghstræde 3, Aalborg Øst, findes der en række parkeringsområder i umiddelbar nærhed. Parkering er gratis.
Se Oversigtskort - Folkeuniversitetet / AAU, Kroghstræde 3, Aalborg Øst

Busser
Der går flere busser direkte til AAU, Kroghstræde 3, Aalborg Øst, hvor det meste undervisning foregår. +Plusbussen, samt bus nummer 2, 5, 6, 12 går 'lige til døren'.
Se Oversigtskort - Folkeuniversitetet / AAU, Kroghstræde 3, Aalborg Øst
Se NT's oversigtkort for busruter

Deltager-/kursusbevis

Alle deltagere kan selv via 'MIN SIDE' på www.fuaalborg.dk udskrive tilmeldingsbevis(er). Der udleveres derfor normalt ikke deltager-/kursusbeviser ifm. undervisningen.

AV-udstyr
Hvis du skal bruge AV-udstyr udover standardudstyr, skal det bestilles senest 3 dage før du skal bruge dette. Projektor til laptop/PC/Mac er standard i alle undervisningslokaler. 
BEMÆRK: Der stilles ikke laptop/PC til rådighed - medbring derfor altid din egen laptop/PC.

Hotel / Overnatning
Folkeuniversitetet i Aalborg har lavet aftale med fire af byens bedste hoteller, hvor du - hvis du skal overnatte ifm. din undervisning - selv kan bestille din overnatning. Tre hoteller ligger centralt i Aalborg midtby og et i Aalborg Øst.
Du skal ved bestilling af værelse oplyse, at du underviser for Folkeuniversitetet. Faktura sendes herefter automatisk til Folkeuniversitetet i Aalborg.
OBS: Book først din overnatning når du er sikker på, at undervisningen afvikles som planlagt. Undervisning vil i enkelte tilfælde blive aflyst pga. for få deltagere.

Vi har lavet aftale med:
KOMPAS Hotel Aalborg, Østerbro 27, 9000 Aalborg C, t. 98121900, info@kompashotel.dk
Hotel Helnan Phønix, Vesterbro 77, 9000 Aalborg C, t. 98120011, phoenix@helnan.dk
Hotel Gestus, Vesterbro 36-38, 9000 Aalborg C, t. 98126933, gestus@millinghotels.dk
Scandic Hotel, Hadsundvej 200, Aalborg Øst, t. 98154500, aalborg@scandichotels.com

Bemærk: Andre hoteller kan også benyttes. Ofte kan hotellet sende faktura til Folkeuniversitetet i Aalborg.
Bemærk: Overnatning iflg. statens takster.

Hvordan får jeg lavet undervisningsmateriale?
Hvis du har aftalt uddeling af kopier/materiale på forhånd, er det indregnet i deltagerbetalingen. Hvis du ikke har nogen aftale med os på forhånd, er du selv ansvarlig for indkrævning af pengene hos kursusdeltagerne.

Hvis vi har materialet senest 8 dage før undervisningen, sørger vi for kopiering og levering af materialet i undervisningslokalet. 

Folkeuniversitetet har aftale med Copydan, så du kan kopiere de fleste materialer uden problemer. 

Sådan godkender du kontrakt og indberetter bilag på 'din profil'
Vi har fra Folkeuniversitetet lavet et enkelt system til godkendelse af kontrakt og indberetning af bilag. Alt dette foregår via vores website www.fuaalborg.

Læs mere:
[ SÅDAN LOGGER DU IND PÅ DIN PROFIL ]
[ SÅDAN BRUGER DU DIN PROFIL ]

Kontakt med Folkeuniversitetet udenfor normal kontortid
Du kan altid kontakte os via hovednummeret t. 98167500 i åbningstiden fra kl. 10.00-14.00 (mandag-torsdag).
Derudover kan du ofte fange os på vore direkte numre fra ca. kl. 8.30-15.00 (mandag-torsdag) og ca. kl. 8.30-kl. 12.00 (fredag):
Sekretariatschef Kristian Møller Andersen, direkte t. 96303762 / kma@fuaalborg.dk
Bogholder Martin Kristiansen, direkte t. 96303763 / mk@fuaalborg.dk
Programredaktør Kristina Obitsø Baltov, direkte t. 96303764 / kob@fuaalborg.dk
Projektleder Alexander Friis Vinther, direkte t. 96303761 / afv@fuaalborg.dk

Ifm. med aktuel undervisning på AAU kan du udenfor sekretariatets åbningstid på hverdage (ca. kl. 16.00-21.00) og i weekenden ringe til studievagten på t. 50449579.

Hvad gør jeg, hvis jeg bliver syg?
Kontakt Folkeuniversitetets sekretariat hurtigst muligt via t. 98167500 / info@fuaalborg.dk. Så sørger vi for, at deltagerne får besked. Erstatningsdato aftales med sekretariatet.

Eventuel aflysning
Senest 8 dage før start besluttes det på Folkeuniversitetets sekretariat om undervisningen starter som planlagt.
Er der ikke tilmeldte nok, bliver holdet aflyst og du får besked. En evt. aflysning giver ikke ret til udbetaling af honorar / refusion.

Hører du ikke fra os, starter undervisningen som planlagt.

Du er altid velkommen til at kontakte Folkeuniversitetets sekretariat for at forhøre dig om antal tilmeldte og evt. risiko for aflysning.