Praktisk information til undervisere i Aalborg

Hvornår ved jeg ved jeg, om mit kursus starter?
Ca. 8 dage før kursusstart besluttes det på Folkeuniversitetet om kurset / foredragsrækken starter. Er der ikke tilmeldte nok, bliver holdet aflyst og underviseren får besked.
En evt. aflysning giver ikke ret til udbetaling af honorar / refusion.

Hører du ikke fra os, starter undervisningen som planlagt. 

Undervisningslokaler
Folkeuniversitetets undervisning foregår primært i vore egne lokaler i C. A. Olesens Gade 4, 2. sal, samt i Aalborg Universitets lokaler på Badehusvej 9 og 21, samt på Strandvejen 12-14.
Sekretariatet findes i C. A. Olesens Gade 4, 2. sal.

Oversigtskort:
[ C. A. OLESENS GADE - OVERSIGTSKORT ]
[ STRANDVEJEN OG BADEHUSVEJ - OVERSIGTSKORT ]

Bemærk vedrørende døråbning på Strandvejen 12-14:
* Dørene er på hverdage kun åbne fra 30 min. før start til 30 min. efter start. Du kan dog altid på hverdage ringe til den vagthavende betjent på tlf. 2921 3666 udenfor åbningstid. Tlf.nummeret vil også være opslået på indgangsdøren.
* Dørene er i weekender kun åbne fra 30 min. før start til 30 min. efter start. Skal du ind tidligere skal det aftales med sekretariatet. Du vil ved ankomst møde en af vore studentermedhjælpere, som vil orientere dig om procedure for døråbning/-lukning.

Det er ikke muligt at købe mad/drikke ved aften- og weekendundervisning

Vi har også undervisning ude i byen; ex. på Kunsten Museum of Modern Art, i Musikkens Hus, i Kulturhuset Trekanten og på Aalborg Historiske Museum. Se altid ved det enkelte hold.

Ved dagkurser med forplejning foregår undervisningen oftest i Folkeuniversitetets egne lokaler i C. A. Olesens Gade 4, 2. sal.

Parkering
Det er ofte svært at finde parkeringsplads i området omkring C. A. Olesens Gade / Badehusvej / Strandvejen. Kom derfor i god tid. Du kan dog altid benytte P-huset på Badehusvej 5 i umiddelbar nærhed.

Oversigtskort:
[ C. A. OLESENS GADE - OVERSIGTSKORT ]
[ STRANDVEJEN OG BADEHUSVEJ - OVERSIGTSKORT ].

Får jeg en liste over deltagerne?
Ved kurser og foredrag leverer vi til første gang en deltagerliste til dig som underviser, sammen med et stykke papir med en række praktiske oplysninger. Diverse papirer ligger på underviserbordet i lokalet ved ankomst.
OBS: Der kan være deltagere, der har tilmeldt sig meget sent og derfor ikke står på listen. Du skal blot påføre dem listen, og huske at give os besked om deltagerens navn, adresse og telefonnummer.

Deltagerbevis
Alle deltagere kan selv via 'MIN SIDE' på www.fuaalborg.dk udskrive tilmeldingsbevis(er). Der udleveres derfor ikke deltagerbeviser ifm undervisningen.

AV-udstyr
Hvis du skal bruge AV-udstyr udover standardudstyr, skal det bestilles senest 3 dage før du skal bruge dette. PC-projektor er standard i alle undervisningslokaler. Der stilles ikke PC til rådighed - medbring derfor altid selv egen PC.

Hotel / Overnatning
Folkeuniversitetet har lavet aftale med to af byens bedste hoteller, hvor du - hvis du skal overnatte ifm. undervisning - selv kan bestille din overnatning. Begge hoteller ligger centralt i Aalborg midtby.
Du skal ved bestilling af værelse oplyse, at du underviser for Folkeuniversitetet. Faktura sendes herefter automatisk til Folkeuniversitetet.

De to hoteller er:
Hotel Helnan Phønix, Vesterbro 77, 9000 Aalborg, tel. 98120011, phoenix@helnan.dk, Link
Hotel Gestus, Vesterbro 36-38, 9000 Aalborg, tel. 98126933, gestus@millinghotels.dk, Link

Hvordan får jeg lavet kursusmateriale?
Hvis du har aftalt uddeling af kopier på forhånd er det indregnet i deltagerbetalingen. Hvis du ikke har nogen aftale med os på forhånd, er du selv ansvarlig for indkrævning af pengene hos kursusdeltagerne. Vi trækker beløbet i dit undervisningshonorar!

Hvis vi har materialet senest 8 dage før, sørger vi for kopiering og levering af materialet i kursuslokalet. 

Folkeuniversitetet har aftale med Copydan, så du kan kopiere materiale uden problemer. 

Sådan godkender du kontrakt og indbretter bilag på 'din profil'.
Vi har fra Folkeuniversitetet lavet et enkelt system til godkendelse af kontrakt og indberetning af bilag. Alt dette foregår via vores website www.fuaalborg.

Læs mere:
[ SÅDAN LOGGER DU IND PÅ DIN PROFIL ]
[ SÅDAN BRUGER DU DIN PROFIL ]

Kontakt med Folkeuniversitetet udenfor kontortid
Udover på hovednummeret (9816 7500) kan du altid ringe mandag-torsdag (kl. 8.30-15) på vore direkte numre:
Bogholder Dorthe F. Olsen (9630 3761 / dfo@fuaalborg.dk).
Sekretariatsleder Kristian Møller Andersen (9630 3762 / kma@fuaalborg.dk).

På hverdage udenfor åbningstiden (kl. 16-22) og i weekenden kan du ringe til den vagthavende universitetsbetjent på tlf. 2921 3666.

Hvad gør jeg, hvis jeg bliver syg?
Vi anbefaler at alle hold over flere gange, laver en telefonkæde, da det giver den største sikkerhed for at alle får besked.

Hvis det er nødvendigt, kan du altid ringe til Folkeuniversitetet i Aalborgs sekretariat, hvor vi vil prøve at få fat i deltagerne. Du skal efterfølgende selv sørge for, at aftale en erstatningsgang med deltagerne - husk også at give sekretariatet besked, da I kan risikere at bygningen er låst, hvis der ikke er aftalt datoer med sekretariatet.

Alle ÆNDRINGER af undervisningstidspunkter SKAL meddeles Folkeuniversitetets sekretariat! Det er vigtigt, at du husker dette. Ellers skal Folkeuniversitetet unødvendigt betale universitetsbetjent og/eller studentermedhjælp for at være til stede.

Websitet benytter cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker eksempelvis, hvad du har lagt i en eventuel indkøbskurv, om du tidligere har besøgt siden. Helt overordnet anvendes cookies således som del af vores service til at vise indhold, der er relevant for dig.